Z prodejce návrhářem
Na začátku byla láska a taky chuť něco tvořit. Začínali jsme tehdy ještě jako partnerská dvojice Zbyněk Hanko a Katka Pletichová. S plným autem věcí od cizích návrhářů jsme jezdili po festivalech. Tím vzniklo propojení Love a Music. Otevřeli první obchod na Dominikánské v Brně a prodávali, co se nám líbilo. Jenže prodávat cizí výrobky je sice hezké, ale probudit svoji vlastní kreativitu je ještě hezčí. Nikdy jsme netušili, že bychom mohli tvořit módu, ale přes první pěnové náušnice jsme se dostali až k potisku vlastních triček, která se skvěle prodávala. Na začátku byl vždy jen nějaký nápad nebo hláška. Mezi naše nejúspěšnější produkty se tak zařadila trička s nápisem Facefuck is watching you nebo Kill the television before it kills you. Později také triko s nápisem Time is more than money, s jehož nápadem přišel kamarád, který tráví půl roku ve slunných zemích. Nejdříve jsme mu moc nevěřili, co taky může vědět o českém trhu, když procestuje půlku světa. Ale nakonec nás přesvědčil neznámý kluk na stopu, který by se prý stal naším prvním zákazníkem. A triko bylo na světě. Brněnské MHD a nedostatek peněz dal pak vzniknout kolekci Černá jízda levná varianta.
Jako inspiraci jsme prostě využili vše, co bylo kolem nás, co jsme žili a hned to přetvořili v realitu. Stačil počítač, trocha snahy naučit se nové věci (a samozřejmě spousta dřiny, festivalů a bolavých zad:). Naštěstí jsme na to nebyli sami. Potkali jsme spoustu skvělých lidí, kteří našemu snu věřili, včetně našich „dobrých andělů“, kteří nás podporují dodnes. Zlomovým pro nás byl trh nezávislé módy CODE:MODE v Praze, kde jsme prodali snad všechno, co se nám do auta vlezlo. V ten moment jsme se do tvorby vlastní značky a vlastních produktů vrhli naplno.
Zároveň jsme chtěli kolem sebe vytvořit komunitu zajímavých lidí a využít našich zkušeností s pořádáním hudebních festivalů. Tak jsme se dostali k organizování vlastního Fashion Marketu, kde jsme chtěli dát prostor mladým tvůrcům a nezávislým značkám. Poprvé proběhl Factory Fashion Market v brněnské Zbrojovce v roce 2010. O rok později přibyla Praha s Holešovice Fashion Marketem (nyní MINT: Prague Fashion Market).
Proč to děláme?
Protože věříme, že vše je možné. Nemáme žádné umělecké školy, nejsme vystudovaní návrháři, ale vždy jsme všechno dělali naplno, s nadšením a hlavně srdcem. Ačkoliv nás hodně lidí na naší cestě zrazovalo a říkalo, že takhle to přece nemůže fungovat, my jsme vždy věřili, že každý v sobě může objevit tvůrce. Že jedinou cestou je, věci prostě udělat a pak se poučit. Tak se nám povedlo vybudovat oblíbenou módní značku, která v současnosti uživí nejen nás, ale také další tvůrčí mladé lidi.
Dáváme prostor novým návrhářům, kteří si u nás mohou v praxi vyzkoušet, jaké to je vdechnout život svým nápadům. Tak také vznikla spolupráce s výtvarnicí Vendulou Chalánkovou nebo Barborou Hermanovou. Kromě toho tvoříme vlastní Loveblog, vytváříme komunitu lidí, kteří mají stejný životní názor – Lovers (a mezi které patří i řádka známých osobností).
Nejdůležitější je pro nás přátelství, férovost, láska, kreativita, spolupráce, osobitost, otevřenost, inovace a hlavně svoboda nejen v tvorbě, ale také v životě.
Za Lovemusic – značku tvého srdce
Zbyněk Hanko