OPEN AIR FESTIVAL – NEJHEZČÍ BYLO NEBE A AEROBIC

OPEN AIR FESTIVAL – NEJHEZČÍ BYLO NEBE A AEROBIC

Na Pohodě mi jeden Slovák povídal: „Vy umíte hrát hokej, my zase umíme dělat festivaly.“ Pokud vezmu v úvahu festivaly Pohoda nebo Wilsonic a Open Air Festival či Sázava fest, má rozhodně pravdu. Slovenským pořadatelům záleží na návštěvnících a dělají maximum pro to, aby se cítili na jejich festivalu co nejlépe.


Po celou dobu Open Airu se areálem proháněli auta, motorky a čtyřkolky. Člověk musel neustále dávat pozor, aby ho něco nesrazilo, jako by byl ve městě a ne na festivalu. Příští rok by určitě bylo fajn zavést harmonogram, kdy se jezdit areálem smí a kdy ne, zvlášť když souběžně s ranvejí vede zásobovací silnice. 

Hudby bylo požehnaně, problém nastal, jen pokud si od ní potřeboval člověk odpočinout. Bohužel nebylo kde, všude kravál a na několika místech se menší stage dost třískaly. A ještě jednou odpočinek, nebylo kde si pohodlně sednout a načerpat síly. Festival na ranvejovém asfaltu má nesporné výhody v dešti, ale na atmosféře a pohodlí to rozhodně moc nepřidá. 

 

S jídlem a pitím to bylo nevalné – i na české festivalové poměry drahé a kvalita nic moc. Zaskočil mě monopol žlutých stánků. Ze školy víme, že monopol má přemrštěné ceny a na kvalitu kašle, nejhůř opět dopadne návštěvník festivalu. 

Co se oproti loňskému ročníku hodně zlepšilo, byly záchody – toiky byly rozmístěné po menších skupinkách všude po areálu a byli v rámci možností čisté. Jenom škoda, že jediná voda byla až u hlavní stage na konci areálu.

Hodně mě dráždilo neuvěřitelné množství brandů, log, hostesek, nesmyslů zadarmo a promostánků. Chápu, jsou to sponzoři, peníze. Myslím ale, že je to právě v zájmu sponzorů, aby je návštěvníci vnímali pozitivně a nepřipadali si na (velmi dlouhé) cestě za kapelami jako v reklamním lunaparku. Nejlépe se to povedlo značce Camel, která k asfaltové ranveji dovezla bar s bílým pískem a efektním velbloudem. Největší trapasem byla kavárna Mladá fronta DNES – velice předražené ceny za předvčerejší a zkažené pečivo Mladé frontě určitě dobrou reklamu neudělají.

Jasně zapomínám na to pozitivní - na hudbu, kapely. Ano, to bylo fajn a celkově sečteno a podtrženo, bylo to dobré. A ty námitky, to jsou detaily. Ty detaily však tvoří celek. Nejlepší byly tyhle aerobic tanečnice v sobotu. 

 

Ano opravdu, foukal vítr a bylo relativně hodně oblačnosti v různých výškách. Jakmile mraky osvítilo slunce, byla to nádhera.